اطلاعات مورد نیاز درباره عمل جراحی پروتز سینه (1)

اطلاعات مورد نیاز درباره عمل جراحی پروتز سینه (1)

بزرگتر و خوش فرم تر کردن سینه ها

پروتز سینه یکی از روش هایی است که برای بزرگتر و خوش فرم تر کردن سینه ها انجام می شود. بانوان زیادی طرفدار این روش هستند.

انواع مختلف پروتز سینه

پروتزهای آب نمکی

پروتزهای آب نمکی گرد و مدور و پر شده از محلول آب نمک (سالین) استریل یعنی محلولی هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این پروتز در صورت پاره شدن تخت و صاف می‌شود و مایع آن طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌شود. بیماران جوانتر از ۱۸ سال نمی‌توانند از این نوع پروتز سینه استفاده کنند.

پروتزهای سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی گرد و مملو از ژل چسبنده‌ با ظاهر طبیعی هستند و باعث ناراحتی بیمار نمی‌شوند. پروتز سیلیکونی در صورت پاره شدن از بین نمی‌رود. بیمار دست‌ کم باید ۲۲ سال داشته باشد تا بتواند از این نوع پروتزها برای بزرگ کردن سینه استفاده کند.

پروتزهای ژل شکل دهنده

پروتزهای ژل شکل دهنده از سیلیکونی با قدرت چسبندگی بسیار بالا و شکلی متناسب با آناتومی بدن بیمار ساخته می‌شود. به کمک این پروتزها زمان استراحت و بهبود کاهش و عوارض کمتری امکان بروز می‌یابد. البته بیماران جوان‌تر از ۲۲ سال نمی‌توانند از جراحی پروتز سینه سیلیکونی استفاده کنند.

افراد مناسب برای پروتز سینه

متقاضیان ایده‌آل، بانوان غیرسیگاری و سالمی هستند که پوستی با خاصیت ارتجاعی خوب و انتظاراتی واقع‌بینانه از نتیجه عمل دارند. بیماران باید از دستورات مربوط به آمادگی قبل از عمل و مراقبت بعد از عمل پیروی کنند تا روند التیام به بهترین نحو سپری شود و نتیجه بهینه به دست آید.
آمادگی پیش از جراحی

بیمار باید پیش از عمل پروتز سینه حتماً جراح را از داروهای مصرفی خود آگاه کند، چرا که احتمال دارد بعضی از آن داروها روند جراحی را مختل سازد، بنابراین ممکن است پزشک از بیمار بخواهد تا مصرف بعضی از داروها را متوقف سازد یا تغییری در دستور مصرف‌شان ایجاد کند. بدیهی است که مصرف مکمل اهمیت فراوان دارد. مصرف آسپرین، فراورده‌های آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل‌های گیاهی باید ۱۰ روز پیش از عمل پروتز سینه متوقف شود.

پزشک با توجه به شرایط جسمی بیمار انجام آزمایش‌هایی معین را لازم تشخیص می‌دهد و احتمالاً از بیمار می‌خواهد تا چنانچه به تازگی ماموگرافی انجام نداده است این آزمایش تصویربرداری را پیش از عمل انجام دهد.
عمل پروتز سینه

علاوه بر بزرگ کردن سینه با ژل با می توان از روش پروتز عملی سرپایی استفاده کرد که تحت بیهوشی عمومی در مدت یک تا دو ساعت انجام می‌شود. پس از این که در جلسه مشاوره روش‌های مختلف بزرگ کردن سینه بررسی شد و جراح اندازه و نوع پروتز را با توجه به شرایط و ترجیح بیمار انتخاب کرد؛ در نهایت روش ایجاد برش و قرارگیری پروتز مشخص می‌شود. جراح می‌تواند برای وارد کردن پروتز برش‌ها را در سه محل متفاوت، یعنی زیربغل، هاله دور سینه (بافت اطراف نوک پستان) یا چین زیر سینه ایجاد کند. دکتر مفرد تمام این برش‌ها را به گونه‌ای ایجاد می‌کنند که تا حد امکان محو و نامشخص باشد.

جراح پروتز را پس از ایجاد برش از بالا یا پایین عضله دیواره قفسه سینه وارد بدن می‌کند. بدن پروتز را در جای وارد شده نگه می‌دارد و از جابجا شدن آن زیر پوست جلوگیری می‌کند. جراح برش را پس از قرار دادن پروتز در جای مناسب می‌بندد و بخیه می‌زند


 

سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد

 

Jarahibini rhinoplasty  جراحی بینی  عمل بینی    دکتر جراحی بینی دماغ  جراحی پلاستیک جراح بینی  جراح  پلاستیک جراحی زیبایی Protez فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی فوق تخصص جراحی پلاستیک بهترین جراح بینی فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ,جراحی سینه

 

 

 1402/10/21
0
 0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
نظرشما