بوتاکس و فواید آن

درباره بوتاکس و نحوه عملکرد آن

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی است که وارد شدن آن به عضلات زیر پوست، موجب از بین رفتن چین و چروک‌ها خواهد شد. بوتاکس را نوعی سم می‌دانند که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود و با فلج عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد.

انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند. اگر به‌وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک‌های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت.
تزریق بوتاکس به ناحیه مورد نظر با از کار انداختن عملکرد اعصاب آن ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می‌کند و درنتیجه برای مدتی که عضلات فلج بمانند چروک‌ها نیز محو خواهند شد.

استفاده از سم بوتولینوم برای کاربردهای زیبایی نخستین مرتبه در سال  ۱۹۸۰میلادی توسط یک پزشک کانادایی کشف شد. این پزشک به‌طور اتفاقی کشف کرد بیمارانی که برای موارد درمانی مورد تزریق بوتاکس قرار گرفته‌‌اند، خطوط اخم‌ آن‌ها نیز از بین رفته است.

ماده ی  اصلی سانده بوتاکس،سم بوتولینیم است که در حقیقت سم نوعی باکتری به نام کلستریدیم بوتولینیم می باشد

این سم پس از تزریق در ناحیه با اثر بر روی اعصاب ناحیه که به عضلات وارد می شوند مانع انقباض عضلات در همان ناحیه می گردد.
این اثر برگشت پذیر بوده و معمولا پس از 4تا 6 ماه  به آرامی از بین می رود،این ماده برای اولین بار ،سیزده سال پیش توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (اف-دی-ای )جهت به کارگیری برای درمان های زیبایی و رفع خطوط اخم بین ابروها مورد تایید قرار گرفت.


فواید تزریق بوتاکس :

·        از بین رفتن خطوط پیشانی و دور چشم 

·        جلوگیری از ایجاد خطوط جدید

·        بالا بردن ابروها

·        رفع افتادگی بالای پلک


سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد

 

Jarahibini rhinoplasty  جراحی بینی  عمل بینی    دکتر جراحی بینی دماغ  جراحی پلاستیک جراح بینی  جراح  پلاستیک جراحی زیبایی Protez فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی فوق تخصص جراحی پلاستیک بهترین جراح بینی فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ,جراحی سینه

 

 1402/10/21
0
 0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
نظرشما