خواص دارویی و درمانی گیاه رزماری (2 )

پیشگیری از سرطان ها با رزماری :

امروزه برخی آزمایشات و بررسی های صورت گرفته نشان داده است, رزماری دارای اثرات ضد تکثیری سلول های سرطانی است. این مسئله به خصوص در سرطان خون و سرطان سینه قابل توجه می باشد. همچنین این گیاه به عنوان یک عامل موثر گیاهی ضد التهابی و ضد تومور شناخته شده است. همچنین برخی تحقیقان نشان داده است اضافه کردن عصاره رزماری در طبخ غذاها, می تواند شکل گیری عوامل سرطان زا در طول پخت و پز را کاهش دهد.

علاوه بر موارد بیان شده, یکی از مهمترین خواص رزماری, حفظ تقویت چشم و سلامتی بینایی است. در واقع این گیاه از چشم در برابر تخریب ماکولای محافظت کرده و موجب ارتقای سلامتی چشم می شود. این خاصیت ناشی از وجود بخش عمده ایی از اسید carnosic در رزماری می باشد.

 

فواید سلامتی  عرق، دمنوش و چای رزماری :

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در دمنوش و عرق رزماری باعث افزایش جریان خون در پوست شده و به درمان بیماری های پوستی از جمله اگزما کمک می کند.

دمنوش رزماری به عنوان یک ماده تحریک کننده برای افزایش تعداد گلبول های قرمز خون شناخته می شود که می تواند به درمان کم خونی کمک کرده و باعث افزایش انرژی و بهبود توانایی بدن برای ترمیم اندام ها شود.

اسید کرونوزیک موجود در عرق و دم کرده رزماری باعث بهبود حافظه و پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل می شود.

چای رزماری برای درمان سو هاضمه، یبوست و نفخ شکم مفید می باشد.

آنتی اکسیدان های اسید رزمارینیک، کافئین و کارنوسول موجود در چای رزماری برای پیشگیری از انواع سرطان ها به ویژه سرطان سینه مفید هستند.

 

گرفته شده از :

 مجله پزشکی دکتر سلام

 

سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد

 

Jarahibini rhinoplasty  جراحی بینی  عمل بینی    دکتر جراحی بینی دماغ  جراحی پلاستیک جراح بینی  جراح  پلاستیک جراحی زیبایی Protez فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی فوق تخصص جراحی پلاستیک بهترین جراح بینی فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ,جراحی سینه

 

 

 1402/10/21
0
 0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
نظرشما