مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک

پس از جراحی موفقیت آمیز پلک، حفظ سر بالا و پرهیز از فعالیت های سنگین بسیار مهم است. اگر درد، تب یا تورم بیش از حد دارید، با جراح خود مشورت کنید.

ریکاوری روز به روز جراحی پلک

اکثر افراد پس از جراحی پلک کمترین درد و تورم را دارند و می توانند در عرض چند روز به فعالیت های عادی خود ادامه دهند. با این حال، مهم است که حداقل دو هفته پس از جراحی از فعالیت های شدید یا مالیدن چشم ها خودداری کنید. زمان بهبودی در افراد مختلف متفاوت است، اما می توانید انتظار داشته باشید که در عرض چند هفته نتایج قابل توجهی را مشاهده کنید.

این یک روش جراحی است که برای درمان بلفاروپلاستی فقط نیاز به مراجعه به پزشک دارد. اکثریت قریب به اتفاق بیماران، به طور کلی، پس از جراحی نیازی به استراحت ندارند. زخم در سه مرحله بهبود می یابد: کبودی، تورم و بهبود زخم. بهبودی می تواند تحت تأثیر عوامل متعددی قرار گیرد، از جمله تحمل درد بیمار و پاسخ طبیعی بدن به بهبودی. هنگامی که بیماران تحت عمل جراحی پلک قرار می گیرند، یک ماده بی حس کننده استفاده شده ممکن است باعث تهوع و گیجی شود. اگر پلک ها به طور کامل بهبود یافته اند، بیماران نباید آنها را مالش دهند و یا خارش نکنند. اکثریت قریب به اتفاق بیماران می توانند در ده روز آینده به سر کار بازگردند و به فعالیت های عادی روزانه خود مانند مطالعه، تماشای تلویزیون و ورزش ادامه دهند.

برای استراحت، حضور در مدرسه و کار باید حداقل یک هفته مرخصی داشته باشید. یک کیسه یخ پیچیده شده با حوله را می توان هر بار به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار داد. جراحی پلک علاوه بر ایجاد زخم هایی که کمتر به چشم می آیند، اسکارهایی را نیز ایجاد می کند که کمتر به چشم می آیند. مژه ها می توانند جای زخم پلک پایین را پنهان کنند، در حالی که چین های قبلی می توانند جای زخم را در پلک بالایی پنهان کنند. در اکثر موارد، یک برش کوچک (به طول حدود یک میلی متر) برای جراحی پلک مورد نیاز است.

چه زمانی چشمان من پس از جراحی پلک طبیعی به نظر می رسند؟

زمان استراحت و بهبودی بعد از جراحی پلک هفت تا چهارده روز تخمین زده می شود. پس از دو هفته، باید بتوانید از ناحیه چشم جدید و جوان خود لذت ببرید. پس از جراحی بلفاروپلاستی، پلک ها به مدت یک تا سه هفته کبود و متورم می شوند. اکثر بیماران گزارش می دهند که به نظر می رسد چشمان آنها طبیعی و بهتر از قبل از عمل است. چگونه از عمل پلک مراقبت می شود؟ پس از جراحی، پلک های شما احتمالا پف کرده است. حتی ممکن است متوجه شوید که برش ها قرمز هستند. پس از بلفاروپلاستی، تورم و کبودی پس از جراحی به نظر می رسد که شبیه چشم سیاه است.


 1402/12/8
5
 0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
نظرشما