اتوپلاستی

جراحی گوش (اتوپلاستی)

اتوپلاستی - که به عنوان جراحی زیبایی گوش نیز شناخته می شود - روشی برای تغییر شکل، موقعیت یا اندازه گوش ها است. اگر گوش‌هایتان از سرتان فاصله دارند، ممکن است اتوپلاستی را انتخاب کنید. همچنین اگر گوش یا گوش‌های شما به دلیل آسیب یا نقص مادرزادی بدشکل است، می‌توانید اتوپلاستی را در نظر بگیرید. اتوپلاستی را می توان در هر سنی پس از اینکه گوش ها به اندازه کامل خود رسید - معمولاً بعد از 5 سالگی - تا بزرگسالی انجام داد. اگر کودکی با گوش های برجسته و سایر مشکلات شکل گوش متولد شود، اگر بلافاصله پس از تولد شروع شود، آتل زدن ممکن است با موفقیت این مشکلات را اصلاح کند.

 

چرا این کار انجام شده است

ممکن است در موارد زیر به جراحی زیبایی گوش فکر کنید:

·        گوش یا گوش های شما بیش از حد از سر شما بیرون می آید

·        گوش های شما متناسب با سرتان بزرگ هستند

·        شما از جراحی قبلی گوش ناراضی هستید

اتوپلاستی معمولاً برای بهینه‌سازی تقارن روی هر دو گوش انجام می‌شود.

اتوپلاستی محل گوش های شما را تغییر نمی دهد یا توانایی شنوایی شما را تغییر نمی دهد.

خطرات

اتوپلاستی، مانند هر نوع جراحی بزرگ دیگری، خطراتی از جمله خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی دارد.

سایر خطرات مرتبط با اتوپلاستی عبارتند از:

در حالی که جای زخم ها دائمی هستند، احتمالاً در پشت گوش ها یا در چین های گوش شما پنهان می شوند.

     عدم تقارن در قرار دادن گوش این می تواند در نتیجه تغییرات در طول فرآیند بهبودی رخ دهد. همچنین، جراحی ممکن است عدم تقارن قبلی را با موفقیت اصلاح نکند.

     تغییرات در احساس پوست. در طی اتوپلاستی، تغییر موقعیت گوش‌ها می‌تواند به طور موقت بر احساس پوست در ناحیه تأثیر بگذارد. به ندرت تغییرات دائمی هستند.

     واکنش آلرژیک. ممکن است واکنش آلرژیک به نوار جراحی یا سایر مواد مورد استفاده در حین یا بعد از عمل ایجاد شود.

     مشکلات بخیه. بخیه هایی که برای محکم کردن شکل جدید گوش استفاده می شوند ممکن است به سطح پوست برسند و باید برداشته شوند. این می تواند باعث التهاب پوست آسیب دیده شود. در نتیجه ممکن است به جراحی اضافی نیاز داشته باشید.

     تصحیح بیش از حد. اتوپلاستی می‌تواند خطوط غیرطبیعی ایجاد کند که باعث می‌شود گوش‌ها به سمت عقب چسبیده به نظر برسند.

مراحل کار

شما با یک جراح پلاستیک در مورد اتوپلاستی صحبت خواهید کرد. در اولین ویزیت شما، جراح پلاستیک شما احتمالاً موارد زیر را انجام خواهد داد:

     برای پاسخ به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته، به ویژه هرگونه عفونت گوش آماده باشید. پزشک شما همچنین ممکن است در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید سؤال کند.

     یک معاینه فیزیکی انجام دهید. برای تعیین گزینه‌های درمانی، پزشک گوش‌های شما را معاینه می‌کند - از جمله محل قرارگیری، اندازه، شکل و تقارن آنها. پزشک همچنین ممکن است از گوش های شما برای پرونده پزشکی شما عکس بگیرد.

     در مورد انتظارات خود بحث کنید. پزشک احتمالاً از شما می پرسد که چرا می خواهید اتوپلاستی را انجام دهید و انتظار چه نتایجی را پس از عمل دارید. مطمئن شوید که خطرات اتوپلاستی مانند اصلاح بیش از حد احتمالی را درک کرده اید.

اگر کاندیدای خوبی برای otoplasty هستید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که قبل از عمل خود، اقداماتی را برای آماده سازی انجام دهید.

غذا و داروها

احتمالاً باید از آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی خودداری کنید که می توانند خونریزی را افزایش دهند.

سایر اقدامات احتیاطی

سیگار جریان خون را در پوست کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می کشید، پزشک به شما توصیه می کند که قبل از جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید.

 

پزشک ممکن است برش هایی ایجاد کند:

     پشت گوش هایت

     در چین های داخلی گوش های شما

پس از ایجاد برش، پزشک ممکن است غضروف و پوست اضافی را بردارد. سپس غضروف را در موقعیت مناسب قرار داده و آن را با بخیه های داخلی محکم می کند. برای بستن برش ها از بخیه های اضافی استفاده می شود.

این روش معمولاً حدود دو ساعت طول می کشد.

بعد از

پس از جراحی اتوپلاستی، گوش های شما برای محافظت و پشتیبانی با بانداژ پوشانده می شود.

احتمالاً کمی احساس ناراحتی و خارش خواهید داشت. داروهای مسکن را طبق توصیه پزشک مصرف کنید. اگر از داروهای ضد درد استفاده می کنید و ناراحتی شما افزایش می یابد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

برای جلوگیری از فشار روی گوش، از خوابیدن به پهلو خودداری کنید. همچنین سعی کنید برش ها را مالش ندهید یا نیروی زیادی وارد نکنید. به پوشیدن پیراهن های دکمه دار یا پیراهن هایی با یقه های گشاد فکر کنید.

چند روز پس از جراحی اتوپلاستی، پزشک بانداژهای شما را برمی دارد. گوش های شما احتمالا متورم و قرمز خواهد شد. ممکن است لازم باشد برای چند هفته از یک هدبند شل که در شب گوش های شما را بپوشاند، استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا هنگام غلت زدن در رختخواب گوش های خود را به جلو نکشید.

در مورد زمان - یا اگر - بخیه های شما برداشته شود، با پزشک خود صحبت کنید. برخی از بخیه ها خود به خود حل می شوند. بقیه باید در مطب پزشک در هفته های بعد از عمل برداشته شوند.

از پزشک خود بپرسید که چه زمانی برای از سرگیری فعالیت های روزانه مانند حمام کردن و فعالیت بدنی مشکلی نیست.

نتایج

پس از برداشتن بانداژها، متوجه تغییر فوری در ظاهر گوش خود خواهید شد. این تغییرات دائمی هستند.

اگر از نتایج خود راضی نیستید، با جراح خود در مورد امکان جراحی تجدید نظر مشورت کنید.

 

سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد

 

Jarahibini rhinoplasty  جراحی بینی  عمل بینی    دکتر جراحی بینی دماغ  جراحی پلاستیک جراح بینی  جراح  پلاستیک جراحی زیبایی Protez فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی فوق تخصص جراحی پلاستیک بهترین جراح بینی فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ,جراحی سینه

 

 

 

 1402/7/17
275
 52

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
نظرشما