بادام زمینی و حسایت های آن و نحوه جلوگیری از آلرژی

مطالعه جدید نشان می دهد که آشنایی با کره بادام زمینی در دوران نوزادی می تواند به محافظت در برابر حساسیت بادام زمینی در آینده کمک کند.


شواهد جدید اطمینان بخش نشان می دهد که تغذیه کودکان با کره بادام زمینی صاف در دوران نوزادی و اوایل کودکی می تواند به کاهش خطر ابتلا به آلرژی به بادام زمینی حتی سال ها بعد کمک کند.

در مقایسه با پرهیز از بادام‌زمینی، شروع مصرف بادام‌زمینی در دوران نوزادی – برای مثال از حدود ۴ ماهگی، به‌عنوان خمیر پوره‌شده نرم – و ادامه منظم آن تا حدود ۵ سالگی با کاهش ۷۱ درصدی میزان حساسیت به بادام‌زمینی در میان نوجوانان همراه بود.


بر اساس مطالعه ای در مجله NEJM Evidence  در بریتانیا منتشر شد، :

من کاملاً تعجب نکردم زیرا نوزادان در اسرائیل خیلی زود در معرض بادام زمینی قرار می گیرند و به نظر نمی رسد آلرژی در نوجوانی یا بزرگسالی ظاهر شود. گیدئون لاک، استاد آلرژی کودکان در کینگز کالج لندن و نویسنده این مطالعه، در ایمیلی گفت: این نشان می‌دهد که محافظت طولانی‌مدت است.
آلرژی به بادام زمینی در اکثر کودکان بین 6 تا 12 ماهگی خیلی زود ایجاد می شود. اگر می‌خواهید از بیماری پیشگیری کنید، باید قبل از ایجاد بیماری این کار را انجام دهید. این پدیده بیولوژیکی مبتنی بر یک اصل ایمنی شناسی است که به عنوان القای تحمل دهانی شناخته می شود. ما برای چندین دهه می دانیم که موش های جوان یا سایر حیوانات آزمایشی که با غذاهایی مانند تخم مرغ، شیر یا بادام زمینی تغذیه می شوند، نمی توانند بعداً به این آلرژی ها مبتلا شوند.

 از سال 2000، آکادمی اطفال آمریکا توصیه کرد که معرفی بادام زمینی را تا 3 سال به تاخیر بیندازد، اما در سال 2008 به این توصیه پایان داد.

حدود یک دهه بعد، در سال 2019، AAP دستورالعمل‌های خود را به‌روزرسانی کرد و گفت که تأخیر در معرفی غذاهای آلرژی‌زا از بیماری جلوگیری نمی‌کند و «اکنون شواهدی وجود دارد که معرفی زودهنگام بادام‌زمینی ممکن است از حساسیت به بادام‌زمینی جلوگیری کند».

 آلرژی غذایی به یک نگرانی فزاینده برای سلامت عمومی در ایالات متحده تبدیل شده است و تخمین زده می شود که آلرژی به بادام زمینی حدود 2٪ از کودکان در ایالات متحده یا نزدیک به 1.5 میلیون نفر زیر 18 سال را تحت تاثیر قرار دهد. بادام زمینی از جمله انواع مواد غذایی است که می تواند باعث ایجاد جدی ترین واکنش های آلرژیک، از جمله خطر واکنش تهدید کننده زندگی آنافیلاکسی.

دکتر جین مارازو، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده، «یافته‌های امروز باید اعتماد والدین و مراقبان خود را تقویت کند که تغذیه فرزندان بادام‌زمینی از دوران شیرخوارگی طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده می‌تواند محافظت پایدار در برابر آلرژی به بادام‌زمینی ایجاد کند.» ، در یک خبر روز سه شنبه گفت. اگر این استراتژی ساده و ایمن به طور گسترده اجرا شود، می تواند از ده ها هزار مورد آلرژی به بادام زمینی در بین 3.6 میلیون کودک متولد شده در ایالات متحده در سال جلوگیری کند.

مطالعه جدید به نام کارآزمایی LEAP-Trio شامل داده‌هایی در مورد کودکان در بریتانیا بود که در دوران نوزادی در یک مطالعه آلرژی به بادام زمینی به نام آزمایش LEAP شرکت کردند.

آن مطالعه قبلی شامل نوزادان مبتلا به اگزما و آلرژی به تخم مرغ بود که تا سن 5 سالگی تحت نظر قرار گرفتند و نشان داد که در آن سن، شیوع آلرژی به بادام زمینی در گروهی از کودکانی که از بادام زمینی اجتناب می‌کردند، حدود 17 درصد بود، در حالی که این میزان در کودکان حدود 3 درصد بود. گروهی که محصولات بادام زمینی مصرف کردند، نشان دهنده کاهش نسبی 81 درصدی حساسیت به بادام زمینی است.

کارآزمایی LEAP-Trio بررسی کرد که آیا این کاهش خطر آلرژی به بادام زمینی تا نوجوانی ادامه خواهد داشت یا خیر.
 حدود 500 کودک دوباره برای کارآزمایی LEAP-Trio مورد ارزیابی قرار گرفتند که میزان حساسیت به بادام زمینی را در حدود سن 12 سالگی بررسی کرد.

در آن سن، آلرژی به بادام زمینی در میان کودکانی که در اصل از بادام زمینی اجتناب می کردند، «به طور قابل توجهی شایع تر» باقی ماند و حدود 15 درصد آنها به بادام زمینی حساسیت داشتند. محققان دریافتند در میان افرادی که در ابتدا بادام زمینی مصرف می کردند، حدود 4 درصد به بادام زمینی حساسیت داشتند. آنها نوشتند که نشان دهنده «کاهش 71 درصدی در شیوع آلرژی به بادام زمینی در زمان LEAP-Trio» است.

 اما به گفته محققان مستقر در بریتانیا و ایالات متحده، به طور کلی، زمانی که کودکان در دوران نوزادی شروع به مصرف بادام زمینی کردند و تا حدود سن 5 سالگی ادامه دادند، به نظر می رسد که این "تحمل پایدار" را برای بادام زمینی تا نوجوانی ایجاد می کند.

دکتر پوروی پریخ، متخصص آلرژی و ایمونولوژیست، یافته های جدید "یک اطمینان بزرگ" است که نه تنها معرفی زودهنگام بادام زمینی باعث کاهش آلرژی به بادام زمینی شد، بلکه این محافظت تا دوران نوجوانی ادامه داشت، حتی زمانی که کودکان پس از 5 سالگی به طور مداوم مصرف بادام زمینی را متوقف کردند. NYU Langone در نیویورک و سخنگوی شبکه آلرژی و آسم، که در تحقیقات جدید شرکت نداشت، در ایمیلی سه شنبه گفت.

پریخ گفت: «بنابراین در حالت ایده‌آل، اگر هیچ فاکتور خطر دیگری وجود نداشته باشد، باید به معرفی این آلرژن‌ها در اوایل 4 تا 6 ماهگی ادامه دهیم و آنها را به طور مداوم تا سن 5 سالگی ادامه دهیم، اما پس از آن نیازی نیست که به همان اندازه ثابت باشیم.
 وی افزود: معرفی بادام زمینی برای کودکان کم خطر آلرژی را می توان در حدود 4 تا 6 ماهگی با راهنمایی متخصص اطفال انجام داد، اما کودکان مبتلا به اگزما شدید و حساسیت به تخم مرغ باید قبل از معرفی زودهنگام به متخصص آلرژی مراجعه کنند.


Jarahibini  ,  rhinoplasty  ,جراحی بینی  ,عمل بینی   , دکتر جراحی بینی , دماغ,  جراحی پلاستیک ,جراح بینی, جراح  پلاستیک ,جراحی زیبایی, Protez ,فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی ,فوق تخصص جراحی پلاستیک , بهترین جراح بینی,  فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ,جراحی سینه


سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد

 

مترجم :  میلاد محمودی

https://www.linkedin.com/in/milad-mahmoudi-mmdr/


منبع : https://edition.cnn.com/2024/05/28/health/peanut-allergy-infants-adolescents-wellness/index.html

 1403/3/31
1
314

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظرشما

نظر خود را ارسال کنید